Náhradní díly ke gastronomickému zařízení

Stejně neodmyslitelně jako patří servis k prodeji gastronomických zařízení, patří k servisu nakupování náhradních dílů. I velice šikovný, třikrát proškolený servisní technik nebude schopen zařízení opravit, pokud nemá k dispozici potřebné náhradní díly.

Problémy servisu?

Každé servisní středisko se téměř denně setkává s problémy při poptávkách náhradních dílů jako např.:

  • nekonečná dodací lhůta
  • příliš vysoké nákupní ceny
  • chybějící technická dokumentace

neochota zaměstnanců hledat

Pokud nejsme schopni sehnat náhradní díly přímo u výrobce, je nutné najít spolehlivého prodejce, který nám výrazně pomůže s bezproblémovým chodem servisního oddělení.

Výběr vhodného dodavatele ND:

  1. Podporovaní výrobci
    Málokterý dodavatel Vám zajistí díly na všechna Vámi opravovaná zařízení. Je důležité předem si zjistit jak široký sortiment Vám může potencionální dodavatel nabídnout
  2. Dodací lhůty
    Není nic horšího než když se Vašemu zákazníkovi v plném hotelu porouchá konvektomat. Oprava musí být provedena v co nejkratší možné době. Ihned odešlete objednávku náhradního dílu a v potvrzení od dodavatele zjistíte, že termín dodání je 3 – 4 týdny
  3. Nestandardní nebo zastaralé náhradní díly mohou mít delší termín dodání. U běžně prodávaných přístrojů by však neměl přesáhnout 1 – 2 týdny

Vlastní sklad

Ideální je, pokud Váš dodavatel disponuje vlastním skladem, ze kterého Vám může ihned zaslat objednané zboží.

Z pochopitelných důvodů nemůže dodavatel držet skladem všechny díly, na které si vzpomenete. Nejčastěji používané náhradní díly by však měly být dostupné okamžitě.

Ceny náhradních dílů

Ceny náhradních dílů bývají často nepřímo úměrné k cenám opravovaných výrobků. Výhodné je odebírat co největší množství od jednoho dodavatele, tímto způsobem lze výrazně ušetřit na přepravě.

Před výměnou drahých náhradních dílů (např. ovládací desky, elektronika atd.) je vhodné domluvit se předem se zákazníkem, zda je ochoten částku uhradit nebo bude uvažovat o koupi nového zařízení.

Objednávka ND by měla obsahovat:

  1. Výrobce zařízení, přesný model, výrobní číslo (případně rok výroby).
  2. Název (popis) objednávaného ND. Pokud z popisu není jasně patrné o jaký díl se jedná, dodavatel (pokud má k dispozici) zašle technický rozkres, ve kterém lze díl snadno označit.
  3. Pokud není k dispozici technická dokumentace, je vhodné zaslat fotku náhradního dílu.

 

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*